23948sdkhjf

7-Eleven leverer bedste resultat nogensinde

Med mere end en fordobling af resultatet i 2015 lander 7-Eleven et flot 2016-regnskab på 38 mio. kr. på bunden.
Er det fem år siden, man sidst satte sine ben i en 7-Eleven butik, vil man nok ikke kunne genkende butikken, hvis man besøger den i dag.

7-Eleven har gennemgået en forvandling fra en traditionel kiosk til i dag i stor udstrækning at være en madbutik.

Hvor det tidligere var de mere usunde kioskvarer, der dominerede, er det i dag måltider som friske salater, wraps og skyr med palæo-topping, der nu fylder i butikkerne, og det har ændret 7-Eleven.

Transformationen af udvalget betyder, at kæden nu for tredje år i træk går frem og i 2016 leverer et resultat på 38 mio. kr. efter skat svarende til en forøgelse af resultatet fra 2015 på 160 procent.

Det fortæller kæden i en pressemeddelelse.

Den sammenlignelige vækst i omsætningen steg med 1,4 procent i et detailhandelsmarked, der ellers havde en negativ vækst på 0,9 procent i 2016.

- Vi arbejder stadig med vores lønsomhed, men har fat i den lange ende og er inde i en positiv udvikling. Vi har ramt rigtigt med en lang række lanceringer inden for frisk og sundere mad og har formået at udnytte nye føde- og drikkevaretrends. Vores strategi for udviklingen af en private label serie har ligeledes båret frugt, og jeg tør godt påstå, at flere i dag forbinder 7-Eleven med kvalitet end for blot to år siden, siger Jesper Østergaard, adm. direktør i Reitan Convenience Denmark, selskabet bag 7-Eleven i Danmark.

Som franchisebaseret kæde kan 7-Eleven glæde sig over, at tallene for 2016 aldrig har været bedre for såvel kæden som for den enkelte købmand, hvis indtjening i snit steg med 23 procent.

Det er især fokusområderne mad og drikkevarer, der trækker væksten opad. Omsætningen i madkategorien er steget med 12,4 procent, mens drikkevarer er steget med 4,6 procent.


Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078